בס"ד

משכנתא לצורך בניה עצמית 

✅כאשר רוצים מימון בנקאי /חוץ בנקאי עבור רכישת מגרש או עבור בניית נכס באופן עצמאי למגורים -הדבר מוגדר כבנייה עצמית.
✅לצורך עסקה ייחודית זו הבנק ידרוש נתונים על השטח עליו נרצה לבנות, היתרי בנייה בתוקף, תכניות בנייה, חוזה פיתוח ואישור זכויות עדכני.

הבדלים בין משכנתא רגילה ( יד שניה/קבלן) לבין בניה עצמית :

איפה הכסף ? – במשכנתא רגילה הכסף עובר תמיד לפקודת המוכרים. בבניה עצמית הכסף נכנס לחשבון הבנק שלכם תכנון פיננסי – משכנתא רגילה יש יעד ברור מתי היא תידרש, גובה משכנתא סופי וקל לתכנן הוצאות מסביב. לעומת זאת בבניה עצמית לא יודעים בבירור כמה זמן ייקח לבנות את הבית, מתי תסיימו כל שלב ולכן גם לא ידוע מתי תצרכו כל פעימה ופעימה במשכנתא

ריביות – את כספי המשכנתא לבנייה עצמית אנו מקבלים בכפוף להתקדמות הבנייה. דבר המונע מאיתנו לדעת מהן הריביות אותן נקבל על הלוואת המשכנתא. הריביות המוצגות לנו בכל זמן נתון נכונות לתקופה קצובה של 24 ימים כנגד אישור עקרוני. לכן, אנו נהיה תלויים לאורך כל תהליך הבנייה לגורמים השונים אשר משפיעים לנו על שוק ריביות המשכנתא.

 ניהול תקציב נכון – במשכנתא רגילה פחות מורכב לתכנן את התזרים מזומנים, רוב ההוצאות ידועות מראש ואתם יודעים מתי תצטרכו כל סכום כסף. לעומת זאת, בבניה עצמית מכיוון שהמשכנתא מגיעה בפעימות ובדרך כלל אחרי שאתם כבר סיימתם שלב או שנים בבניה, תכנון התזרים חשוב לא פחות מתכנון המשכנתא, אחרת אתם עלולים להיתקע באמצע הבניה ללא כסף נזיל. ההמלצה היא לבקש מהבנק קצת יותר כסף ממה שאתם חושבים שאתם צריכים!

שימת לב:

בבניה עצמית תדרשו לשתי שמאויות על הנכס ואישור מהנדס לכל שחרור בכל שלב שבו משחררים כספים.

הערות חשובות :

◼️לא להתחיל לפעול ולבזבז כספים, זמן ואנרגיות מבלי שיש אישור עקרוני מהבנק ( רצוי לפחות שניים) לבנייה עצמית
◼️ זוהי עסקה מורכבת ! השתמשו בבעלי מקצוע מומחים הנדרשים לעסקה זו לכל אורך הדרך.

בהצלחה רבה בבניית בית חלומותיכם!!!!🏠

יש לך שאלה בנושא משכנתאות ?

מלא את הפרטים ואחזור אליך בהקדם

זוהר מאיר כהן

Similar Posts