רבים סבורים כי עבודה קשה והתמדה תתורגם לקידום, אלא שאסטרטגיה זו לא תמיד מתיישבת עם המציאות. מסתבר, שהרבה פעמים העובדים שאינם בהכרח המוכשרים ביותר מתקדמים כלפי מעלה בארגונים גדולים. עובדה זו , שאין התאמה בין מידת הכישרון וההתמדה, לעליה בסולם ההיררכיה הארגונית, משליכה גם לתחומים אחרים.

גם בעולם המשכנתאות , עובדה זו מתבררת כנכונה לא רק ברמה הארגונית, אלא בעיקר בתהליך המשכנתא ואופן התקדמותו במערכת הבנקאית.

כאחד שעבד במערכת הבנקאית בתחום המשכנתאות שנים רבות, ומכיר אותה לפני ולפנים, אספר לך מקרה שארע בשבתי כיועץ  בסניף של אחד הבנקים הגדולים בארץ במרכז הארץ.

הגיע אלי לקוח עם בקשה דחופה למשכנתא. ללקוח היה נכס על הפרק שלא רצה להפסיד.  מבחינה של הכנסות הלקוח היה מצוין אולם היו בעיות משפטיות בנכס הנרכש. כאשר הוסבר ליועץ החיצוני של הלקוח כי ככל הנראה לא ניתן יהיה להתקדם עם הבקשה לאור התנגדות המחלקה המשפטית היועץ לא נראה נרגש במיוחד. הוא הלך החוצה למספר דקות ולאחר זמן מה קיבלתי מייל מאותה מחלקה משפטית  שניתן להתקדם עם הבקשה…

כידוע, לבנקים יש קשיחות של נהלים ובפרט לגבי משכנתאות שכן יש פיקוח הדוק של בנק ישראל על אופן קבלת המשכנתאות. יש קציני ציות עובדי הבנק  האחראים על תקינות ההליכים ומידי פעם יש בקורת חיצונית של בנק ישראל. לא פלא אם כך, שכל פקיד משכנתאות מציית באדיקות לכללים המונחתים עליו מגבוה.

מקרה זה עשה לי סוויץ' בחשיבה. לא התמקדתי אל מי אותו יועץ התקשר. התמקדתי במהות העניין.

אם כל שאיפותיי עד אז היו רק להתמקצע ולגדול מבחינה מקצועית, דבר שלא מפסיק עד היום, הבנתי אז שנדרש עוד מקור כוח לא מבוטל שיכול לקדם אותי והוא אינטראקציות עם אנשים.

קשרים עם אנשים נכונים וטובים יכולים לקדם אותי, או לחילופין את בקשת המשכנתא שלך ולעשות קיצורי דרך בצורה שלא תיאמן. זה לא אומר שמסתמכים רק על זה. ההיפך הוא הנכון. אי אפשר להסתמך רק קשרים.

כאמור, אותו מקרה חולל בי שינוי. יצרתי מאז רשת קשרים מסועפת בכל המערכת הבנקאית בכל המדרגים, וגם מחוץ למערכת הבנקאית, ועם כל הגורמים הקשורים למשכנתא כגון שמאים ,אנשי ביטוח, עורכי דין, מתווכים וכו'  . מניסיון שלי, כאשר עבודה קשה והתמדה וידע וניסיון באים ביחד עם קשרים נכונים אזי זהו שילוב מנצח.

יש לך שאלה בנושא משכנתאות ?

מלא את הפרטים ואחזור אליך בהקדם

זוהר מאיר כהן

Similar Posts